Inbound marketing gebruiken om organische SEO leads te genereren
Als u de omzet van uw bedrijf wilt verhogen, moet u eerst weten hoe u organische SEO leads kunt genereren. Leadgeneratie moet een essentieel onderdeel van uw online strategie zijn.
Algemeen is dit niet zo ingewikkeld als het op eerste zicht lijkt en omvat het eenvoudige manieren om potentiële klanten te bereiken door een reeks inbound marketingtechnieken te gebruiken die we hieronder zullen toelichten.
Het genereren van organische leads is een kwestie van weten wat u moet doen om uw publiek aan te trekken. Nadien moet u dan online een aanwezigheid opbouwen om ze te behouden.
Bouw een nuttige en productieve relatie op met potentiële klanten! Vraag gesprek aan
Wat is inbound marketing?
Inbound marketing is een van de meest effectieve marketingmethoden om de aandacht van een klant te trekken en meer bezoekers naar uw bedrijf te leiden. Het is een geweldige marketingtechniek die u kunt gebruiken om nieuwe klanten aan te trekken .
Het omvat content marketing, sociale media marketing, zoekmachine optimalisatie, nieuwsbrieven en blogs. Het doel is om potentiële klanten te voorzien van nuttige informatie die ze waarderen. Hierdoor maak je verbinding met hen en bouw je een relatie op.
Inbound marketing is anders dan outbound marketing omdat het de relatie tussen het bedrijf en de klant omkeert.
Met outbound marketing maakt u uw bedrijfsproduct kenbaar via verschillende kanalen, zoals betalendelde advertenties of e-mailcampagnes. Ondertussen creëert inbound marketing de bekendheid van het product door te focussen op content van hoge kwaliteit.
Laten we eens kijken hoe dit werkt door organische SEO leads te genereren.
Hoe verschillen organische leads van betalende leads?
Het belangrijkste verschil tussen organische en betalende leads is de hoeveelheid budget u bereid bent te besteden aan advertenties. Organische leads zijn een een productievere om bedrijven te laten groeien, omdat er in verhouding een kleiner budget vor nodig is en de kwaliteit van de gegenereerde leads ook veel hoger is..
Met een organische lead geeft u uw klant nuttige informatie omtrent uw prduct of dienst, waardoor u een relatie met hen opbouwt.
Dit is anders dan betalende leads, omdat betalende leads uw advertenties precies daar plaatsen waar uw publiek al naar kijkt. Bijgevolg wordt de klant naar de beoogde plaats geleid in plaats van uw informatie organisch te ontdekken.
Het genereren van organische leads kost ongeveer de helft van betalende advertenties en biedt een meer persoonlijke manier om potentiële klanten te bereiken. Laten we eens kijken naar enkele eenvoudige manieren om dit te doen.
5 manieren om inkomende marketing te gebruiken om organische leads te genereren
Hier zijn 5 manieren om organische leads te genereren.
- Begrijp uw klant, wat is hun persoonlijkheid?
Aan wie verkoopt u? Waar gaat uw bedrijf over? Als het een meubelbedrijf is, voor wie is het bedoeld? Richt u zich bijvoorbeeld op stellen die een dure levensstijl leiden in een modern penthouse-appartement? Of een gezin dat begint in hun eerste huis?
Wilt u ouders of studenten van middelbare leeftijd bereiken? Bouw een beeld op van uw ideale klant en dit zal u helpen bij het maken van uw zoekwoorden.
- Trefwoorden en zinnen
Trefwoorden zijn zinnen die mensen in zoekmachines zoals Google of Yahoo typen om iets specifieks te vinden.
Misschien zoekt dat stel in het appartement een hoekbank. Ze typen misschien in ‘Ik heb een hoekbank nodig die in mijn woonkamer past’. De trefwoorden hier kunnen bank, hoek en woonkamer zijn.
Als deze sleutelwoorden in uw inhoud verschijnen, kan het paar uw bedrijf tegenkomen en vervolgens op uw bericht klikken om meer te weten te komen, waardoor een potentiële organische lead ontstaat.
Denk aan uw bedrijf en schrijf een lijst met relevante zoekwoorden en woordgroepen die u kunt gebruiken. Zorg ervoor dat de sleutelwoorden worden gebruikt via uw website en andere online inhoud.
- Publiceer regelmatige, nuttige inhoud. Start een blog.
Hoe meer nuttige en regelmatige inhoud u publiceert, hoe meer mensen u zullen vinden, en dit zal op zijn beurt relaties met uw klanten opbouwen. Het moet informatieve inhoud zijn en niet zomaar woorden die bij elkaar worden gegooid.
Een stukje inhoud moet gericht zijn op een bepaald onderwerp. Nogmaals, dat stel vraagt zich misschien af hoe ze de bank in hun kamer kunnen passen. Misschien schrijft u een interessant artikel met de tekst ‘Vijf manieren om een hoekbank in uw huis te plaatsen’.
Het paar kan uw inhoud in de zoekmachine vinden en wil meer weten. De reden dat ze uw bedrijf vonden, was vanwege uw nuttige en goed geschreven artikel.
- Wees actief op sociale netwerken
Sociale media bieden veel platforms voor organisch netwerken. Hoewel u ze niet allemaal hoeft te gebruiken, is het een goed idee om te weten hoe u ze voor uw bedrijf kunt laten werken. Van Facebook tot Linkedin, Twitter of Instagram, bij sociaal netwerken gaat het om het opbouwen van een relatie met uw klanten.
U moet echter ook actief deelnemen aan online gesprekken.
Het beste van alles is dat de installatie gratis is. U kunt bijvoorbeeld vandaag een Facebook-pagina starten en gratis reclame maken voor uw bedrijf. Houd er echter rekening mee dat u er actief mee moet zijn. Je moet de pagina up-to-date houden en nieuwe berichten plaatsen, anders verliezen mensen hun interesse en gaan ze ergens anders heen.
- Houd uw website up-to-date, voeg afbeeldingen of video-inhoud toe.
Het is belangrijk om nieuwe inhoud te blijven produceren, zodat u organische leads kunt genereren. Dat betekent dat u uw website fris moet houden. De eenvoudigste manier om dit te doen, is door een blogpagina te maken voor de reguliere berichten die u nu schrijft.
Vergeet niet dat u het lezen voor uw klanten kunt onderbreken door relevante afbeeldingen toe te voegen.
Deze afbeeldingen kunnen vervolgens ook op uw sociale mediaplatforms worden gebruikt. U hoeft niet veel geld uit te geven om een professionele fotograaf te krijgen, misschien heeft u een hele goede camera op uw telefoon. Het punt is om relevante en nieuwe inhoud te blijven bieden.
Tot slot: Inbound marketing gebruiken om organische leads te genereren
Het kan even duren om een online aanwezigheid op te bouwen, maar het is de moeite waard om inbound marketing te gebruiken om organische leads te genereren. Nieuwe inhoud voor uw website, sociale mediaplatforms of blogs trekt de aandacht van de algoritmen van Google.
Dit zal uw bedrijf vervolgens in een hogere positie plaatsen wanneer mensen zoeken naar een bepaald trefwoord of een bepaalde zin die door uw bedrijf wordt gebruikt.
Dus zodra potentiële klanten u om wat voor reden dan ook hebben gevonden, is het uw taak om ze geïnteresseerd te houden. Dit doet u door nuttige informatie te verstrekken en een relatie met hen op te bouwen. U houdt de klanten geïnteresseerd door te bieden wat ze nodig hebben en contact met hen op te nemen.
Beste SEO bureau!
Reeds enkele jaren een tevreden klant. Na een sterke start worden de resultaten nog steeds elk jaar beter!
Ruben H. / Zaakvoerder
Ieder jaar meer stijgende posities en leads!
We zijn reeds 5 jaren een zeer tevreden klant, ieder jaar meer stijgende posities en leads!
K. Yasar / General Manager
SEOleads.be plaatst uw bedrijf bovenaan de TOP van Google/Bing & laat uw bedrijf GROEIEN!
Toegewijde marketingoplossingen voor Uw Onderneming
STARTUP
€+480maand
- 1 digitale marketingtechniek zijnde SEO
- Analyse huidige activiteiten
- Keywordanalyse
- Concurrentie analyse
- Beheer campagne
- Testing en verbetering
- Google Analytics en rapportage
- Initiële campagne investering in overleg
GESPREK AANVRAGEN!
GROEIBEDRIJF
€ Betaal per leadmaand
- ZONDER RISICO - U betaalt enkel per gegenereerde lead via uw eigen website , en dit op maandelijkse basis!Alle digitale marketingtechnieken
- Website optimalisatie
- Analyse huidige activiteiten
- Keywordanalyse
- Concurrentie analyse
- Beheer campagne
- Testing en verbetering
- Google Analytics en rapportage
- Conversie optimalisatie
- Initiële campagne investering in overleg
GESPREK AANVRAGEN!
KMO
€+2.500maand
- Alle digitale marketingtechnieken (bijvoorbeeld SEO, Google Ads, sociale media, lokale marketing, e-mailmarketing of contentmarketing)
- Website/webshop optimalisatie
- Analyse huidige activiteiten
- Keywordanalyse
- Concurrentie analyse
- Beheer campagne
- Testing en verbetering
- Google Analytics en rapportage
- Conversie optimalisatie
- Initiële campagne investering in overleg
GESPREK AANVRAGEN!
SEOleads.be plaatst uw bedrijf bovenaan de TOP van Google/Bing & laat uw bedrijf GROEIEN!